Referencias

  • Beltrán-Pellicer, P. & Godino, J. D. (2020). An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education. Cambridge Journal of Education, 50 (1), 1–20 
  • Boaler, J. (2020). Mentalidades matemáticas. Editorial Sirio.  
  • Estrada, A. y Batanero, C. (2020). Prospective Primary school Teachers’ Attitudes towards probability and its teaching. International electronic journal of mathematics education, 5(1). https://doi.org/10.29333/iejme/5941
  • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. Versión castellana: Principios y estándares para la educación matemática. Traducción y edición realizada por SAEM Thales (Sevilla 2003). 
  • Ruiz-Hidalgo, J. F. y Flores, P. (2022). Sentido matemático escolar. En L. J. Blanco Nieto, N. Climent Rodriguez, M. T. González Astudillo, A. Morenod Verdejo, G. Sánchez-Matamoros García, C. de Castro Hernández y C. Jiménez Gestal (Eds.) Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (pp. 55-79). Universidad de Granada.