Erreferentziak
-
Beltrán-Pellicer, P. & Godino, J. D. (2020). An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education. Cambridge Journal of Education, 50 (1), 1–20
-
Boaler, J. (2020). Mentalidades matemáticas. Editorial Sirio.
-
Comité Español de Matemáticas [CEMat] (2021). Bases para la elaboración de un currículo de matemáticas en Educación no Universitaria. Kokapena: https://www.rsme.es/2022/10/comision-de-educacion-la-educacion-matematica-en-espana-un-compromiso-compartido/
-
Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success. Ballantine Books. [Gaztelaniaz (2016). Mindset: la actitud del éxito. Sirio]
-
Estrada, A. y Batanero, C. (2020). Prospective Primary school Teachers’ Attitudes towards probability and its teaching. International electronic journal of mathematics education, 5(1). https://doi.org/10.29333/iejme/5941.
-
NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. Versión castellana: Principios y estándares para la educación matemática. Itz SAEM Thales (Sevilla 2003).
-
Ruiz-Hidalgo, J. F. y Flores, P. (2022). Sentido matemático escolar. En L. J. Blanco Nieto, N. Climent Rodriguez, M. T. González Astudillo, A. Morenod Verdejo, G. Sánchez-Matamoros García, C. de Castro Hernández y C. Jiménez Gestal (Eds.) Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (pp. 55-79). Universidad de Granada.