
1. Ikaslea bere ikaskuntzaren protagonista aktiboa
-
Ikasleek zeregin aktiboa dute, ez dira informazio-hartzaile hutsak.
-
Ikasleen interesak errespetatzen dituzte.
-
Ikasleak etorkizuneko erronketarako prestatzen dituzte, erronka horiek garatzen baitituzte.
-
Barne eta kanpo motibazioan eragiten dute.
-
Oro har, lan kooperatiboaren barruan kokatzen dira, baina baita banakako zereginak barne hartzen dituzte.
Metodologia aktiboen ezaugarriak
Oro har, metodologia aktiboek ezaugarri hauek dituzte, maila handiagoan edo txikiagoan.
2. Irakaslearen rola aldatzea
Irakaslearen rola aldatzea dakarte, ikaskuntza-irakaskuntza prozesua irakasleen eta ikasleen arteko lankidetzan oinarritzea proposatzen baitute.
-
Ebaluazioa estrategikoki eta ikaskuntza-irakaskuntza jarduerekin modu integratuan erabiltzen dute.
-
Aldez aurreko prestakuntza behar dute.
-
Irakasleei ikastetxearen errealitatera egokitutako metodologia erabiltzeko aukera ematen diete.


3. Diziplina anitzeko curriculum-espazioak
Ikaskuntzaren antolamendu berri bat proposatzen dute, diziplina anitzeko curriculum-espazioak dituena.
-
Ikaskuntza autonomoan oinarritzen dira.
-
Ikaslearen ikaskuntzaren emaitzetan zentratzen dira, hau da, konpetentziak garatzen dituzte
-
Pentsamendu kritikoa, sormena, ikaskuntza esanguratsua eta ezagutzaren eraikuntza bultzatzen dute.
-
Ikaslearen goragoko mailako funtzio kognitiboak gauzatzea sustatzen dute (funtzio exekutiboak).
-
Errealitatearekin lotura esanguratsuak egitea sustatzen dute.
-
Ikaskuntza soziala da. Ikasleek askoz gehiago ikasten dute beren artean sortzen den elkarreraginetik azalpenetatik baino.
-
Trebetasun prosozialak, komunikatiboak eta enpatikoak garatzen laguntzen dute.
-
IKTen garrantzia eta ikasteko modu berriak garatzeko dituzten aukerak aitortzen dituzte.
Azken eguneraketa, 2025/05/29