Ikuspegi orokorra

 

Ikastetxe bateko dokumentazioaren ibilbidea eta ordena oinarrizko arauditik abiatzen da, hala nola dagokion dekretutik, zeinak ikastetxeen antolaketarako eta funtzionamendurako lege-esparrua eta printzipio gidariak ezartzen baititu. Oinarri horren gainean, lehenengo dokumentu instituzional handia Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua (IHP) da, ikastetxearen nortasuna, balioak, helburuak eta antolaketa-egitura definitzen dituena, eta ondorengo erabaki eta proiektu guztietarako erreferentzia eta koherentzia gisa balio duena. IHPtik abiatuta, beste dokumentu estrategiko batzuk garatzen dira, hala nola Zuzendaritza Proiektua, zuzendaritza-taldearen ikuspegia eta jarduera-ildoak zehazten dituena, eta Ikastetxearen Urteko Plana (IUP), ikasturte bakoitzerako ekintzak eta helburuak planifikatzen dituena. Gainera, ikastetxeko bestelako proiektuak egiten dira (adibidez, bizikidetza-planak, aniztasunarekiko arreta, berrikuntza edo tutoretza-ekintza), guztiak IHPrekin eta indarrean dagoen lege-esparruarekin lerrokatuta. Azkenik, dokumentu-sare hori programazio didaktikoetan eta ikasegoeretan gauzatzen da. Horiek arlo edo ikasgai bakoitzaren curriculum- eta metodologia-plangintza zehazten dute, koherentzia pedagogikoa eta ikasleen beharretara egokitzea bermatuz. Prozesu horretan guztian, ebaluazioak funtsezko zeregina du, helburuen lorpen-maila aztertzeko, hobekuntza-arloak detektatzeko eta erabakiak hartzeko oinarriak ezartzeko aukera ematen baitu. Hala, ebaluazioa da hobekuntza-proposamenak egituratzeko ardatza, eta bermatu egiten da dokumentazioa ez dela estatikoa, tresna bizia baizik, ikastetxearen hezkuntza-kalitatearen eta etengabeko berrikuntzaren zerbitzura. Azkenean, dokumentu-sare horren azken helburua ikasleen irteera-profila egituratzea eta lortzea da, ikasle bakoitzak hezkuntza-etapa amaitzean aurreikusitako gaitasunak eta gaitasunak garatzen dituela ziurtatuz.

 

 

 

Azken eguneraketa, 2025/06/30