Ko-dozentzia zer den eta zergatik den gomendagarria
Irakaskuntza partekatua edo ko-irakaskuntza ikuspegi metodologiko bat da, non bi irakasle edo gehiago elkarrekin eta modu koordinatuan lan egiten duten ikasle talde heterogeneo batekin, ikasgela arruntean. Metodo honek aniztasunari erantzuteko eta hezkuntza sistemaren inklusibitatea sustatzeko aukera eskaintzen du, baliabideak eta erantzukizunak modu kolaboratiboan partekatuz. Irakasleek espazioa, ardura eta ikuspegi pedagogikoak partekatzen dituztenean, harreman eta komunikazio ohituretan aldaketak egitea eskatzen da, eta horrek eskola sozialago eta parte-hartzaileago baterako bidea zabaltzen du.
Ko-irakaskuntzak, hala ere, ez du automatikoki hobekuntzarik ekartzen; horretarako, helburu partekatuak, lidergo kolaboratiboa eta plangintza koordinatua behar dira. Ikastetxe batek benetan eredu inklusibo eta berritzailea garatu nahi badu, jardueren diseinua, material didaktikoen prestaketa eta ebaluazioaren planifikazioa modu bateratuan landu behar dira. Ko-irakaskuntzak aukera ematen du ikasleen arteko interakzioak eta metodologia aktiboak sustatzeko, baita irakasleen asetasuna eta ikastetxeko kultura kolaboratiboa indartzeko ere.
Irakaskuntza partekatuak metodologia aktiboen erabilera eta ikasleen arteko elkarrekintza positiboak sustatzen ditu, gelako gatazka-egoerak murriztuz eta bizikidetza hobetuz; horrez gain, edozein egoerari berehala erantzuteko aukera ematen du, eta irakasleen arteko lankidetzak jokabide egokiak indartzea errazten du arreta berezia eskatzen duten eskola-uneetan.
Azken eguneraketa, 2025/07/03