Programazio didaktikoa
A. Programazio didaktikoa, zergatik eta zertarako
Urteko programazio didaktikoa irakaskuntzako jarduera profesionalaren parte da, eta irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesua hobetzearekin lotuta dago. Funtsean, ikasleen beharrak eta ezaugarriak balioesten dituen helburu bat da, garatu nahi diren konpetentziak aztertzen dituena. Ondorioz, ikasleek arrakasta izateko ahalik eta itxaropen handienak garatzeko irakasle-talde batek hartzen diren erabakiak zehazten ditu. Aldez aurreko hausnarketa horiek doituak eta errealistak izateak bermatuko du, neurri batean, programazioaren kalitatea eta emaitza.
Programazioak zuzenean eragiten dio irakasleen lan profesionalari. Irakasleen eginkizunetako bat da esleitutako arloak, jakintzagaiak eta eremuak programatzea eta irakastea, horrek koherentzia ematen baitio ikastetxeko irakasle-taldeari. Azken batean, ikastetxe bakoitzeko hezkuntza-komunitatea inplikatzen du, IHPan jasotako curriculum-erabakiak testuinguruan zehaztea adierazten duelako. Beraz, ikasturtean zehar hezkuntza-ekintzari laguntzen dio.
Gainera, programazio didaktikoak arau-eskakizun bati erantzuten dio: ebaluazio objektiboa, ekitatiboa eta bidezkoaren aldeko eskubidea bermatzea. Hori ezin da bermatu aldez aurretik ebaluazio-irizpideak eta kalifikazio-irizpideak eskola-komunitatearen eskura jarri ez badira. Izan ere, haien baitan jasotako ebidentzien analisia egingo da, eta horrela neurtu ahal izango da konpetentzia espezifikoen garapena.
B. Programazio didaktikoa Ebaluazio Aginduan
Ebaluazio Aginduak -Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak 2024ko urtarrilaren 22an argitaratua- 8. eta 9. artikuletan zehazten duenez, programazio didaktikoa curriculum-plangintzarako berariazko tresna da. Kasuan kasuko saila, talde didaktikoa edo koordinazio didaktikoko irakasle guztiek ahalbidetu behar dute ikasleen irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesua elkarrekin koordinatuta garatzea.
Arlo, ikasgai edo eremu bakoitzeko programazio didaktikoak egiteko eta ebaluatzeko irizpideak Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan (IHP, hemendik aurrera) adostu eta zehaztuko dira. Ikasturte bakoitzaren hasieran, berariaz gaitutako koordinazio didaktikorako organoek programazioak prestatu eta maila eta talde bakoitzerako egokituko dituzte. Elkarrekin koherenteak izan daitezen eta maila horretako arlo, ikasgai edo esparru berean dabiltzan ikasleen arteko aukera-berdintasuna eta koordinazioa bermatuta egon daitezen. Beraz, irakasle-taldearen ardura da programazioak koordinatzea.
Programazio didaktikoak ikasturte hasieran egin behar badira ere, ezin da ahaztu hezkuntza esku-hartze guztietan estrategikoak izateaz gain malguak eta moldakorrak direla.
